Odoo Asiakashallinta, CRM
Aidosti asiakaslähtöinen myyntiputken hallinta
Esittelyssä Odoo CRM
Odoon asiakashallinnan avulla pystyy hallitsemaan koko myynnin prosessin putkea. Yrityksen verkkosivuja selaavat asiakkaat luovat liidejä, joita voidaan rikastaa Odoon asiakashallinnassa ja nämä voidaan myöhemmin ylentämään myyntimahdollisuuksiksi. Odoossa yrityksen myyntiputkessa on oletusarvoisesti viisi tilaa (uusi, tarkastelussa, tarjottu, neuvottelut käynnissä ja voitettu). Näitä tiloja voidaan vapaasti muokata vastaamaan yrityksen omaa myynnin prosessia.
Enemmän aikaiseksi vähemmällä vaivalla
Myynnistä vastaalle johdolle Odoon myyntiprosessin hallinta on kuin taivaan lahja. Sen avulla myyntihenkilöt voivat seurata tekemiensä tarjousten tilaa, aikatauluttaa jatkotoimenpiteitä ja kirjata ylös mitä asiakkaan kanssa puhuttiin.
Asiakkaan vastaukset saapuvat suoraan rekisteröityyn asiakaskontaktiin, eikä niitä tarvitse metsästää yksittäisistä sähköpostilaatikoista.
Tehokas yleisnäkymä
Odoon asiakashallintaan kuuluu sisäänrakennettuna erittäin tehokas yleisnäkymä (dashboard), josta yrityksen myynnistä vastaavat henkilöt voivat seurata myyntimahdollisuuksien käsittelyä, kuinka paljon tarjouksia on avoinna, missä tilanteessa ne ovat ja mitkä ovat seuraavat suunnitellut toimenpiteet.
Odoon myyntimahdollisuuksien hallinnan avulla saan nopeasti yleiskuvan myyntimahdollisuuksien tilanteesta ja tiedän mitä minulta odotetaan. Työkalu on joustava ja tehokas.
Pidä yhteyttä asiakkaisiin
Viestintä yhdessä putkessa
Odoon asiakkuuksienhallinta integroituu natiivisti Odoon omaan Slack (tai #Slack) -tyyliseen viestintävälineeseen. Tämän avulla kaikki myyntiprosessiin osallistuvat henkilöt näkevät heti, miten kollegat viestivät asiakkaiden kanssa. Ja mikä tärkeintä, kun asiakkaalta tulee reaktio, kaikki saavat tästä tiedon saman tien.
Luonnollisesti kunkin asiakkaan viestien näkyvyys voidaan rajoittaa vain yhden myyntitiimin sisäiseksi.
Myynnin ennusteet vakiovarusteena
Mitä enemmän asiakkuuksienhallintaa käyttää, sitä paremmaksi muodostuu myös sen kyky muodostaa ennusteita. Odoossa on vakiovarusteena erittäin tehokas ennusteraportointi. Tämän avulla myyntijohto saa itselleen realistisen kuvan siitä, missä myynnissä mennään ja miten pitkään on odotettava ennen kuin seuraavat tilaukset saadaan sisään.
Odoo vakioratkaisuna
Yksi tehokkaimpia tapoja säästää rahaa toiminnanohjausjärjestelmän rakentamisessa on toteuttaa se vakioratkaisuna. Tämä tarkoittaa sitä, että järjestelmää rakennettaessa vältetään asiakaskohtaisia räätälöintejä.
Onneksemme Odoon oletusarvot ovat niin järkeviä, että sen käyttöönotto ei juurikaan näitä tarvitse. Odoo on saatavilla premise -ratkaisuna, jolloin yritys ylläpitää sen tarvitsemaa infrastruktuuria itse. Helpompi vaihtoehto monelle yritykselle on käyttää yksityistä pilveä tai Odoo.sh -pilvipalvelua.